Přes Jižní Tyrolsko do Říma, Neapole a na ostrov Capri.

29.06.2015 13:51

Ve dnech 6. – 11. dubna 2015 proběhla poznávací studijní cesta přes Jižní Tyrolsko do Říma, Neapole a na ostrov Capri. V pondělí v dopoledních hodinách jsme vyjeli z Mendlova náměstí směr Praha. Zde jsme přesedli na zájezdový autobus.

Naší první zastávkou bylo německy hovořící Jižní Tyrolsko, malebný kraj plný alpských vrcholků i krásné středomořské přírody, který ještě na začátku 20. století patřil k Rakousku.

Do hlavního města Itálie jsme přijeli další den v sedm hodin ráno a naše první památka, kterou jsme v tomto historickém městě viděli, byly Španělské schody. Dále jsme viděli fontánu di Trevi, Pantheon, Andělský hrad a nakonec i samotný Vatikán. Když jsme stanuli na Svatopetrském náměstí, ohromila nás nejen jeho velikost, dokonalé provedení a symetričnost, ale také dlouhá fronta lidí táhnoucí se přes celé náměstí a vedoucí dovnitř vatikánských muzeí. Fronta nás však neodradila. Odměnou nám byl pohled na úchvatný interiér Sixtinské kaple, která proslavila Michelangela Buonarroti. Prošli jsme si také baziliku sv. Petra, která je zdobena mimo jiné slavnou Pietou. Ubytování na okraji Říma bylo skvělé a na italskou pověst velmi čisté.

Druhý den jsme navštívili Forum Romanum. Dozvěděli jsme se krutou minulost Kolosea, které patří mezi jednu z dominant Říma. V odpoledních hodinách následoval přejezd na ubytování blízko Sorrenta.

Třetí den jsme navštívili město Neapol. Zažili jsme klasickou italskou atmosféru - prádlo visící mezi domy, pokřikující manžele a lahodné pizzy. Odpoledne jsme se vydali do Pompejí. Zde jsme prošli všechny velmi dochované ulice, domy, nevěstince i hospody. Na poslední den byla naplánována dvouhodinová plavba na ostrov Capri. Tento ostrov, známý výrobou parfémů, je velmi klidný a čistý. Prošli jsme si zde Augustovy zahrady a vilu San Michelle, kde žil Axel Munthe, světoznámý švédský lékař, spisovatel a pacifista.

Domů do Čech, do Brna jsme přijeli v sobotu okolo dvanácté hodiny večer. Cesta byla velmi náročná, ale za tolik nových věcí, které jsme poznali, tento výlet stál určitě za to. Tímto bychom chtěli všichni poděkovat naší paní profesorce Doležalové, že se odvážila vydat se s námi do světa a poznávat námi dosud neprozkoumané kouty světa.

Tereza Tůmová a Sandra Antonyová (kvinta AN)

Fotogalerie: Přes Jižní Tyrolsko do Říma, Neapole a na ostrov Capri.