Virtuální prohlídka školy

Návštěva Prahy

08.11.2016 11:09
Ve dnech 29. – 30. 9. 2016 se 20 žáků třídy Tercie AM zúčastnilo Historicko-literárně-fyzikální exkurze do Prahy. Podívejme se na tuto exkurzi očima jejích účastníků.

Ve čtvrtek ráno jsme se sešli na autobusovém nádraží. Kufry jsme dali řidiči a on je naskládal do kufru. Stevardka nám řekla, kam se máme usadit. Po usazení jsme vyjeli směr Praha. Stevardka nám nabídla něco k pití a pustila nám obrazovky. Když jsme dojeli do Prahy, autobus zastavil na Florenci. Vystoupili jsme, vzali si kufry a vydali se do hostelu.

Na hostelu jsme nechali kufry a vydali se na Petřín. Tam jsme zašli do zrcadlového bludiště, které jsme si prošli dokonce dvakrát. Z bludiště jsme pokračovali na rozhlednu, kde si většina třídy koupila trdelník. Zbytek odpoledne jsme byli v Národním technickém muzeu, kde jsme měli prohlídku, která se týkala fotografie. Potom jsme se procházeli samostatně po ostatních expozicích.

Po návratu na hostel nás čekalo už jen divadelní představení Addams Family v divadle Karlín. Všichni jsme se vystrojili, Vašek s Michalem byli za největší gentlemany, protože si oblékli i sako, ale Lukáš nás pobavil, byl oblečen jako na plážovou zábavu. I když jsem si myslel, že únavou po celém dni v divadle usnu, se zaujetím jsem sledoval představení od začátku až do konce.

Při představení jsme byli nadšení z výkonů Lucie Bílé a všech herců. Po představení jsme se společně vyfotili a vzali si své oblečení. Do hostelu, kde jsme měli přenocovat, jsme se vrátili kolem desáté hodiny.

Druhý den jsme navštívili Pražský hrad, Zlatou uličku, Karlův most a Staroměstské náměstí. To už bylo odpoledne a my jsme museli jet domů. Cestou domů jsme s kamarády stihli náš dvoudenní výlet zhodnotit a došli jsme k závěru, že jsme si celý pobyt v Praze opravdu užili.

(Text byl sestaven z úryvků z prací Barbory Důbravové, Adély Hrubé, Ondřeje Imrýška a Václava Šestáka.)

A co zaujalo ostatní?

Představení bylo velice dobré, zajímavé, občas se objevila i vtipná vsuvka. I celý výlet jsme si náramně užili. A i kolektiv se zlepšil, všichni jsme si pomáhali bez ohledu na to, jak ho máme či nemáme v oblibě.

Z Karlova mostu byl velmi krásný výhled na Prahu. Všimla jsem si, že tam byli zpěváci, malíři a hudebníci, kteří tam malovali portréty za peníze nebo prodávali svoje CD anebo zpívali, aby jim kolemjdoucí přispěli.

Byli jsme i v zrcadlovém bludišti, kde bylo velmi těžké se zorientovat. Ve druhé místnosti byla také zrcadla, která nám měnila postavy, jednou jsme byli malí, jednou tlustí, ale taky i vysocí.

Všichni jsme se těšili na večerní představení muzikálu Addamsova rodina, které začínalo v sedm hodin. Na jevišti mě ohromila Lucie Bílá, kterou jsem dosud znala jen z televizních obrazovek. Všichni herci na scéně podávali mistrovské výkony. Zhlédnutí muzikálu byl pro mne obrovský zážitek. Na výlet do Prahy budu vzpomínat s úsměvem.

(V textu byly použity úryvky z prací Alice Horáčkové, Anh Duong Vu, Terezy Kalusové a Simony Ostřížové.)