Když došlo na distanční výuku, byli jsme připraveni tuto výzvu přijmout! Učebnice i pracovní sešity jsme měli po ruce a těšili jsme se, že se naučíme něco nového.
Tabule ani fixy nám nechyběli! Uměli jsme si poradit i bez nich. Když jsme potřebovali sdílet naše nápady, používali jsme Canvu (canva.com). Některé z myšlenkových map, které jsme s její pomocí vytvořili, jsou velice působivé.
Toto je myšlenková mapa ze 4. B. Ten den jsme si povídali o Díkůvzdání, o jeho tradicích i o původu tohoto amerického svátku.
![]() |
Myšlenkové mapy jsme používali například, i když bylo třeba se začít učit nová slovíčka. Tato myšlenková mapa je dílem žáků 5. A. Velice nám pomohla seznámit se se slovíčky nové lekce.
![]() |
Distanční výuka nás nezastavila ani při práci na projektech. Jeden z našich úkolů bylo vytvořit vlastní letáček. Děti se napřed rozhodly vytvořit si myšlenkovou mapu o tom, co by správný letáček měl zahrnovat.
![]() |
Potom co jsme společně sdíleli nápady, nastal čas, aby děti vytvořily své vlastní letáčky. Některé z nich použily webovou stránku Canva, některé se rozhodly pro papír a pastelky. Tak či onak, výsledky byly úžasné a děti den poté hrdě prezentovaly své výtvory třídě. Na ukázky jejich práce se můžete podívat tady:
![]() |
Ve třídě jsme obvykle hráli nejrůznější hry, které nám pomohly se zapamatováním si nových slovíček a frází. Při distanční výuce jsme moc rádi využívali Wordwall – webovou stránku, která nám umožnila hrát s novými slovíčky osmisměrky, nebo je třídit do různých kategorií.
![]() |
Všechna ta dřina se nám vyplatila. Netrvalo to dlouho a dokonce jsme si troufli i na to si napsat test! V den testu jsme všichni doufali v silný Wi-Fi signál. Naštěstí vše proběhlo, jak mělo a děti nasbíraly krásné známky jako odměnu za všechnu jejich snahu. Na fotce je vidět 5. C při testu. Vidíte to soustředění?
![]() |
Distanční výuka byla pro nás všechny velkou výzvou. Teď jsme ale moc rádi, že se můžeme opět potkávat v našich třídách, naplno se učit, povídat si a spolupracovat.
![]() |