Vítejte na našich webových stránkách.



Studia Lávka

06.12.2011 08:48

Ve středu 23. 11. 2011 se naše třída již potřetí vydala do Studia Lávka. Letos nás čekal program Public Relations.

   Nejdříve jsme v krátkém úvodu debatovali o tom, co si vůbec pod tímto pojmem představujeme. Po zhlédnutí krátké zpravodajské relace jsme byli rozděleni do pěti skupin. Jedna skupina byli novináři, zbývající čtyři skupiny reprezentovaly vždy jednu firmu. V rámci „firemních“ skupin jsme se nejdříve na základě poskytnutých informací domluvili na výrobní strategii firmy  a  zvolili jsme si tiskového mluvčího, který následně na tiskové konferenci firmu a její plány prezentoval (všechny firmy se ucházely o lukrativní státní zakázku). Na tiskové konferenci, která se konala v oddělené místnosti a byla přenášena do vedlejšího sálu, kde ji sledovali všichni ostatní, se ke slovu dostala také skupina novinářů – kladli mluvčím připravené otázky (někdy se jim podařilo mluvčí otázkou i pěkně zaskočit). Po první tiskové konferenci jsme zhlédli další zpravodajskou relaci, ve které se objevily nové informace o firmách. Po krátké poradě skupin následovala další tisková konference, kde se mluvčí snažili informace z médií přivést na pravou míru a obhájit, proč by právě jejich firma měla zakázku získat. Tentokrát měli mluvčí štěstí – novináři je šetřili a nekladli jim příliš nepříjemné otázky. O firmách pak napsali článek do novin.

   Týden po návštěvě Lávky jsme dostali i hmatatelný výsledek našeho snažení: DVD se záznamem obou tiskových konferencí a tištěný Zpravodaj z Lávky s informacemi o výběrovém řízení, o firmách a  jejich postoji k věci a hlavně se stanoviskem vlády, která z firem ve výběrovém řízení nakonec uspěla.

   Na závěr zbývá už jen dodat, že výukový program se nám líbil -  byl pro nás na jedné straně zpestřením školní výuky, na druhé straně nám i ukázal, že tiskoví mluvčí to nemají vždy snadné.

 Třída 4. A

Fotogalerie: Studia Lávka